Tuesday, August 12, 2008

Photobucket

As for the rhythmical matter it was applied some rhythms from different regions of the world. Here are two examples:

In the song “Resurrection Chant” an asymmetric rhythm of 5/4, so common in greek music, was used for the verses and for the keyboard solo (hear the audio below); while the chorus was in a 6/4 compound time.

The main musical instrument performed in this song is the greek bouzouki.

On the other hand, in the song “Witness Zone” a typical rhythmic pattern taken from the chimaychi style of peruvian amazon popular music, was used and held stable and constant throughout the song, on the basis of a 2/4 simple time. Hear the audio below.

To hear the complete songs click here.


______________


En cuanto al aspecto rítmico también se experimentó con ritmos de diversas regiones siendo ejemplo de ello las siguientes canciones:

En “Canto de Resurrección” [muestra 1], se utilizó un compás asimétrico de 5/4 muy característico de la música griega, para las estrofas y para el solo del teclado (escuchar la muestra adjunta); mientras que para el coro se utilizó un compás (compuesto) de 6/4.

El instrumento principal en esta canción es el bouzouki griego.

Por su parte, en la canción “Zona Testigo” [muestra 2], se utilizó un patrón rítmico característico del estilo chimaychi de la música popular de la amazonía peruana, siendo mantenido estable y constante a lo largo de toda la canción, en base a un compás simple de 2/4. Escuchar la muestra más abajo.

Para escuchar las canciones completas hacer click aquí.







.

0 comentarios: